Thursday 16 November 2017

Moving Gjennomsnittet Sap


SAP Business ByDesign Uavhengig gjennomgang SAP Business ByDesign Med sitt uavhengige SAP CRM-produkt, er SAP uten tvil den ledende leverandøren av CRM-programvare. Selvfølgelig vil Oracle ta det argumentet som de to selskapene peker på ulike kriterier og kilder for hver for å hevde sin ledende posisjon. Noe annet disse to programvaretitansene har i felles, de begge forsinket sin inntreden i programvaren som et servicemarked, men flytter nå full damp fremover for å gjøre opp tapte bakken. SAP søker å utvide CRMs markedsandel i skyen med sin on-demand løsning, Business ByDesign. SAP Business ByDesign er et enterprise-wide ERP og CRM-system som muliggjør end-to-end integrasjon for viktige forretningsfunksjoner som økonomi, menneskelige ressurser, supply chain management, prosjektledelse, compliance management og kundeforholdsstyring. SAP tilbyr ikke mindre enn fire forretningsapplikasjoner for små og mellomstore bedrifter (SMB). Business One og Business All-in-One er modne, lokale ERP-systemer, mens Business ByDesign og den nyeste salgsforespørselen representerer SAPs foray i skyen. SAP er cloud convert. Selskapets kjøring til skyen er mindre om innovasjon og mer om markedsbehov. Markedsundersøkelsesfirma IDC prognostiserer programvaren som en tjenesteindustri for å nå et salg på 40,5 milliarder kroner i 2014, opp fra bare 13,1 milliarder kroner i 2009. Mer bekymringsfullt for programvareutbydere på stedet, konstaterte IDC også at skiftet til SaaS reduserte tradisjonelle programvare lisensinntekter med 7 milliarder i 2010 en trend som sikkert vil fortsette. Enten sikring av innsatser eller imøtekommende mangfoldige kundeinteresser, demonstrerer SAP en splittet visjon når det gjelder skyen. Med Business ByDesign viser SAP at det er fullt forpliktet til multi-leietaker, enterprise-wide apps levert over nettet, forbrukes med en nettleser og kompenseres med en abonnementsprismodell. Ingen sky tvetydighet her. Men med Sales On Demand, og den utvidede On Demand-linjen for forretningsapplikasjoner, leverer SAP sky-utvidelser til sine on-premise forretningssystemer. Hybridmiljøet kan sikkert være fornuftig for mange organisasjoner, men hvordan de to skystrategiene kommer sammen og påvirker det langsiktige produktkartkartet for hver, så vel som Business Suite 7, er fortsatt uklart. Produktstrategi Ved selskapets september 2007 Business ByDesign lanseringsmelding, forutslo SAP at selskapet ville oppnå 10 000 kundeoppkjøp innen 2010. Faktiske resultater var ca. 100. Falske starter, tekniske problemer og produktforsinkelser har alvorlig påvirket farten til markedsutførelse og i en grad, selskapets troverdighet i overgang til skyen. SAP anerkjenner klart at det on-premise-programvaremarkedet er mettet, kundenes etterspørsel har skiftet til skyen, og i mangel av å levere en sky-løsning vil de bli defensiv mens de ser på deres kundebase eroder til mindre, men mer innovativ programvare som en tjenestekonkurranse for eksempel Salesforce og NetSuite, eller store konkurrenter med sky løsninger som Microsoft og Oracle. Til tross for den forsinkede utgivelsen, som var en kostbar, men muligvis god forretningsavgjørelse, har SAP utholdenhet i å levere to SaaS-løsninger først med Business ByDesign og deretter med Sales on Demand. Faktisk er videreleveransen av Sales OnDemand-løsningen en del av en portefølje av SaaS-bransjeprogrammer bygget på ByDesign-plattformen. Denne tosidige tilnærmingen tillater SAP å krysse pollinere sin forretningslinje med ByDesign og legge vertikalt markedsdybde til den bredere SaaS ERP-løsningen. SAP opprinnelig posisjonert ByDesign for selskaper med 100 til 500 ansatte og 25 til 100 totalt brukere, men eliminert senere oppågrensen. Det er i all sannsynlighet at selskapets første etterspørselsmarkedsmarked i stor grad er selskapets eksisterende mellomstore kundebase. Med sin virksomhetsomspennende suite er produktet konkurransemessig sterkt i et nærgrønt marked med få etterspurtkonkurrenter. Med riktig utførelse er det sannsynlig at SAPs Business ByDesign kan etablere en halvtidlig global markedsandelerposisjon i det kombinerte vertskapet CRM og ERP. Business ByDesign har raskt avansert fra en en-leier salgsfokusert modul til en bred flerboende CRM og ERP-suite. Business ByDesign Feature Pack 2.5-utgivelsen var i stor grad en teknologioppgradering som leverte en multi-tenantarkitektur, mobilstøtte, et oppgradert (Microsoft Silverlight) brukergrensesnitt og T-Rex i-minneanalysebehandling. Feature Pack 2.6 levert i februar 2011, inkludert forbedringer til SDK (programvareutviklingssett), tidlige metoder for finansiell konsolidering med SAP Business Suite og R3-systemer og global tilgjengelighet utover de første seks landene i Kina, Frankrike, Tyskland, India, Storbritannia og USA. å inkludere Østerrike, Canada og Sveits. Innledning Den forrige artikkelen så på hvilke bevegelige gjennomsnitt som er og hvordan å beregne dem. Denne artikkelen ser nå på hvordan man implementerer disse i Web Intelligence. Formelen som brukes her er kompatibel med XIr3-versjonen av SAP BOE, men noen formler kan fungere i tidligere versjoner hvis tilgjengelig. We8217ll begynner med å se på hvordan du skal beregne et enkelt glidende gjennomsnitt før du ser på vektede og eksponentielle former. Arbeidte eksempler Eksemplene nedenfor bruker alle samme datasett som er av aksjekursdata i en Excel-fil som du kan laste ned. Første kolonne i filen er aksjekursdagen og deretter kolonner med åpningspris, høyeste pris i dag, laveste pris, sluttkurs, volum og justert sluttkurs. We8217ll bruker sluttkurs i analysen nedenfor sammen med Date-objektet. Enkel Flytende Gjennomsnitt Det er et par måter der vi kan beregne enkle bevegelige gjennomsnitt. Et alternativ er å bruke Forrige-funksjonen for å få verdien av en tidligere rad. For eksempel beregner følgende formel et flytende gjennomsnitt på vår sluttkurs for et flytende gjennomsnittsdatasett med størrelse 3, Dette er en ganske enkel formel, men det er åpenbart det er ikke praktisk når vi har et stort antall perioder her vi kan lage bruk av RunningSum formel og for et datasett av størrelse N vi har Endelig har vi en tredje teknikk, som, selv om det er mer komplisert, kan det ha bedre ytelse, da det beregner den nye verdien basert på tidligere verdi i stedet for to løpende summer over de fulle dataene sett. Men denne formelen fungerer bare etter Nth-punktet i det generelle datasettet, og siden det refererer til en tidligere verdi, må vi også angi en startverdi. Nedenfor er den fulle formelen brukt til vår aksjekursanalyse hvor vår bevegelige gjennomsnittlige periode er 15 dager. Datoen 1252010 er det 15. datapunktet i vårt datasett, og så beregner vi for dette punkt et normalt gjennomsnitt ved hjelp av RunningSum. For alle datoer utover denne verdien bruker vi vår SMA-formel og vi legger blank alle datoer før denne datoen. Figur 1 nedenfor er et diagram i Web Intelligence som viser våre aksjekursdata med et enkelt glidende gjennomsnitt. Figur 1. Web Intelligence Document viser en enkel, flytende Gjennomsnittlig vektet Flytende Gjennomsnitt En vektet glidende gjennomsnittlig formel med en periode på 3 er, Som med vår første enkle glidende gjennomsnittlige formel over, er dette bare praktisk i et lite antall perioder. Jeg har ennå ikke vært i stand til å finne en enkel formel som kan brukes til større bevegelige gjennomsnittsperioder. Matematisk er det mulig, men begrensninger med Web Intelligence betyr at disse formlene don8217t konverterer. Hvis noen er i stand til å gjøre dette, vil jeg gjerne høre Figuren under er et WMA i periode 6 implementert i Web Intelligence. Figur 2. Web Intelligence-dokument av en vektet Flytende Gjennomsnittlig Eksponentiell Flytende Gjennomsnitt Et eksponentielt glidende gjennomsnitt er ganske rett frem for å implementere i Web Intelligence, og det er et egnet alternativ til et veidende flytende gjennomsnitt. Den grunnleggende formelen er Here we8217ve hardcoded 0.3 som vår verdi for alpha. Vi bruker bare denne formelen for perioder som er større enn vår andre periode, så vi kan bruke en if-setning for å filtrere disse ut. For vår første og andre periode kan vi bruke den forrige verdien og så er vår endelige formel for EMA, Nedenfor er et eksempel på en EMA anvendt på våre lagerdata. Figur 3. Web Intelligence-dokument viser en eksponentiell Moving Average Input Controls. Siden vår EMA-formel doesn8217t er avhengig av størrelsen på den bevegelige gjennomsnittlige perioden, og vår eneste variabel er alfa, kan vi bruke Input Controls for å la brukeren justere verdien av alfa. For å gjøre dette, opprett en ny variabel kalt 8216alpha8217 og definer it8217s formel som, Oppdater vår EMA formel til, Opprett en ny inngangskontroll velg vår alfa variabel som input kontroll rapportobjektet Bruk en enkel glidebryter og angi følgende egenskaper, Når du har gjort det bør kunne flytte glidebryteren og umiddelbart se endringene i trendlinjen i diagrammet. Konklusjon Vi så på hvordan du implementerer tre typer bevegelige gjennomsnitt i Web Intelligence, og selv om alt var mulig, er det eksponensielle flytende gjennomsnittet sannsynligvis den enkleste og mest fleksible . Jeg håper du fant denne artikkelen interessant, og som alltid er noen tilbakemeldinger veldig velkommen. Post navigasjon Legg igjen en kommentar Avbryt svar Du må være logget inn for å skrive en kommentar. Tricket til Weighted Moving Average (WMA) er at du må opprette en variabel som representerer tellerne av WMA (se Wikipedia for referanse.) Dette skal se ut som følgende: Forrige (Selv) (n Lukk) 8211 (Forrige (RunningSum Lukk)) 8211 Forrige (RunningSum (Lukk) n1) hvor n er antall perioder. Da vil den faktiske WMA8217s formel være slik: Numerator (n (n 1) 2) hvor Numerator er variabelen du opprettet tidligere. Innføring i SAP Material Ledger Material Ledger er SAPs løsning for å utføre faktisk kostnadsberegning. Det skal inneholde fordelene (uten å arve ulempene) av de to tradisjonelle metodene for verdsettelse av lager - Standard Costing og Moving Average Costing. Før du kan forstå funksjonaliteten til Materiale Ledger, det er alltid godt å starte med noen av egenskapene til disse to tradisjonelle tilnærmingene. Standardkostnad er en effektiv metode for å oppnå stabile priser på materialene dine som kan benchmarked igjen st eventuelle pris svingninger. Du kan derfor utføre variansanalyse for bedre å forstå om du produserer effektivt eller om råvareprisene dine er rimelige. En svakhet i standardkostnadsprosessen er imidlertid at avvikene som er relatert til usolgte beholdninger, forblir i salgsprisen (prisavvik), og blir ikke lagt tilbake til beholdningen. Jeg ble stilt dette spørsmålet av en klient for ti år siden, da materialbokføreren fortsatt var i sin barndom. Hvis jeg ikke selger alt jeg har produsert i en periode, hva skjer med produksjonsavvikene som sitter i PampL. Svaret på dette på den tiden var å ta fraksjonen av produksjonsavvikene som gjelder lagerbeholdningen ikke solgt i perioden og legge den tilbake til lagerregnskapet. Dette var en toppnivå journal som ikke angav aktiviteten for hvert enkelt materiale (da dette ville vært for tungt en oppgave). Ulempen til dette hvis du så på en lønnsomhetsrapport for hvert materiale, kan variansen skje den faktiske salgsprisen for perioden hvis du ikke solgte alt du produserte. Flytende gjennomsnittlig kostnad er en god metode for å holde materialkostnadene oppdatert, spesielt i tilfeller der prisene fortsetter å fluktuere. Hver gang du utfører en vare - eller faktura kvittering, oppdateres den bevegelige gjennomsnittsprisen basert på den totale beholdningsverdien (tar hensyn til den sist oppkjøpte prisen) og deler den med den totale beholdningskvantiteten. En av svakhetene ved å flytte gjennomsnittlig kostnadsberegning er at den nye prisen kun blir lagt tilbake til beholdningen dersom det er nok lagermengde for å dekke forskjellen. Dette kan være tilfelle hvis du bruker et materiale mellom den tid du mottar det og når du fakturerer det, og fakturaprisen er forskjellig fra varemottakskursen. Hvis fakturaen er for en mengde som er større enn mengden av materialet som er igjen i varelageret, vil forskjellen mellom fakturaen og varekvitteringen ikke helt tildeles tilbake til varelageret. I stedet blir kun delen som gjelder eksisterende lagermengde allokert tilbake til beholdningen og resten vil bli lagt ut på prisvariantkontoen. Dette betyr at hvis du så på Flytte gjennomsnittsprisen for det materialet, representerer det ikke den sanne dagens prisen. Material Ledgers to hovedmål er: (1) Verdivurdering i opptil tre valutaer og verdsettelsesmetoder (2) Utførelse av faktisk kostnad for materialer Den virkelige skjønnheten i materialbokføreren er nummer (2). Dette er fordi det tar avvikene som oppstår fra lagertransaksjoner og legger dem tilbake til sluttbeholdninger for å verdsette dem til en faktisk pris. Det gjør dette mens du beholder standardkostnaden for materialet som referanse. Du har også mulighet til å revalere gjeldende standardkostnad med periodisk enhetspris (som er den faktiske kostnaden beregnet av materialbokføreren). De to typer prisbestemmelse som forekommer med materialboksering: (1) Enkeltsett prisbestemmelse: Dette tar avvikene som forekommer for et enkelt materiale og ruller dem tilbake til sluttproduktet. (2) Fastsettelse av flere nivåer: Dette tar avvikene som forekommer for et lavere produkt (f. eks. Råmateriale) og ruller dem (i mengden av forbruket mengde) til et produkt på høyere nivå (for eksempel ferdig produkt). Du kan velge å rulle avvikene som relaterer seg til solgt lager, til kostnaden for salgskonto for å verdsette COS til faktiske kostnader. Dette innebærer bruk av Material Ledgers Revaluation of Consumption funksjonalitet. Med Material Ledger kan du derfor oppnå faktiske kostnader for å avslutte beholdningen av enkelt - og flernivåprodukter og salgskostnader, og måler dine anskaffelsesprosesser i henhold til standardkostnadene. Paul Ovigele har jobbet som ERP finansiell konsulent siden 1997 i både Nord-Amerika og Europa, som spesialiserer seg på å implementere Financial Accounting and Controlling moduler og alle integreringsområder for selskaper i ulike næringer. Paul leverer treningsøkter for å finansiere fagfolk på både funksjonell og ledelsesnivå, og er utgitt i Financials Expert hvor han også fungerer som teknisk rådgiver. Han har presentert på SAPs økonomiske konferanser i både Europa og USA. Paul er også forfatter av 100 ting du bør vite om finansiell regnskapsføring med SAP og forene SAP CO-PA til hovedboken. Paul er en fremtredende høyttaler på Controlling 2017 konferansen. Lær mer om hans økter: Forfattere siste innlegg Onsdag 1. februar 2017 Introduksjon til SAP Material Ledger onsdag 8. april 2015 Dykke inn i SAP FICO med populær høyttaler Paul Ovigele på Controlling 2015 onsdag 18. mars 2015 Fem ekspert tips og triks for SAP Controlling og Financial Webinar Recording og Slides Onsdag 21. januar 2015 Free Book Utdrag: Introduksjon til å forene SAP COPA til hovedboken onsdag 19. juni 2013 Mest vanlige SAP kontrollerende fallfall: Manglende evne til automatisk å forene SAP CO-PA modulen med SAP General Ledger Relatert innlegg

No comments:

Post a Comment